Oude wijn in nieuwe zakken…

Ik weet niet of jij ‘m al gezien hebt maar de RVS heeft een nieuwe reclame. Blijkbaar had het bestaande logo een opfrisbeurt nodig. Helaas is het zo dat de opfrisbeurt alleen is toegepast op het logo en niet op de interne organisatie en bestaande richtlijnen. Het blijkt dat de eeuwenoude regel inzake uitkeren hier nog steeds van kracht is, vertragen, vertragen en hopen dat de klant afhaakt. De Smeetsjes hebben na jaren premie storten ook eens een claim bij de verzekering ingediend. Ik hoor je denken, ja maar dat is niet de bedoeling! Precies wat de RVS dacht waarschijnlijk want na de melding komt een medewerker van de RVS de schade beoordelen. Tijdens het bezoek en het gesprek … was duidelijk te merken dat de beste man geen enkele kans om de claim af te wijzen voorbij zou laten gaan (ach hij volgt ook maar de richtlijnen). Kluitje, riet, boompje, bos dus. Op dat moment leek het minutieus volgen van zijn denkrichting en één voor één uitschakelen van de mogelijke andere oorzaken het beste advies. Zo gezegd zo gedaan, bijna een jaar later is het probleem echter nog steeds aanwezig maar is inmiddels vastgesteld dat het probleem alleen nog maar kan liggen in een stuk wat door de verzekering gedekt is. Nog maar weer eens melden. Net briefje ontvangen dat weer een andere expert zou langskomen. De zaak loopt een beetje lang maar vooruit. Alleen jammer dat de vertragingsregel dan weer actief is want de expert laat inmiddels al weer een paar weken op zich wachten. Het uit laten keren van schade is bijna een olympische prestatie geworden inzake uithouding- en doorzettingsvermogen… Zo dat moest ik even kwijt!

Ook leuk om te lezen...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *